Viper 988-e 1/8 4wd EP

Artikelnummer: SER-904004


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Die Serpent Viper 988E ist die Elektroversion des 988 Verbrenner. Es vereint all unsere Erfahrungen mit Nitro 1/8. und 1/10. elektrischen Tourenwagen. Der Viper988E verfügt über die rennerprobte Geometrie, den kugelsicheren Antriebsstrang und die superglatten Stoßdämpfer des 988 Nitro Car, mit der Gewichtsverteilung, den Flex-Optionen und dem Riemenantrieb des 4X Touring Car !!!

Kategorie: Onroad 1/8

Die Verbindung des Besten aus beiden Welten hat den ultimativen 1/8-Elektro-Rennwagen geschaffen. Wir konnten das Gewicht reduzieren, die Gewichtsverteilung und die Effizienz verbessern. Das Design des 988E macht es auch super einfach, an ihm zu arbeiten, um eine schnelle Einstellung und Wartung zu ermöglichen.


2 Riemenanordnung mit perfekter Gewichtsverteilung und verbesserter Getriebeeffizienz.


sehr leichte, ultraflache 4mm Chassisplatte mit symmetrischem Aufbau und zentralen Befestigungspunkten für Aufhängung, Batterien und Elektronik


Ultra-präzise, reibungsarme Mittelwellenbaugruppe mit 2 großen Kugellagern. Die Baugruppe ist leicht abnehmbar für Stirnradschaltungen und allgemeine Wartungsarbeiten.


Carbon, vertikales Doppeldeck-Design, das das Rückgrat des Autos bildet. Es gibt dem Fahrwerk die perfekte Balance zwischen Torsionsflexibilität und Längssteifigkeit.


Mehrere Layoutoptionen, um ein 4-S-Layout zu ermöglichen.


Und auch das 6-S-Layout.


Symmetrisch montierte Carbon-Batteriehalterungen mit Klettverschluss-System und integrierten, flexfreien Versteifungen


Niedrige, zentral montierte Radioplatte


7075 T6 Aluminium 4mm Chassisplatte
Das 4mm Aluminium-Chassis hat eine perfekte symmetrische Form für eine gleichmäßige Flex- und Gewichtsverteilung. Das ultraflache Chassis ist sehr leicht, während es in Kombination mit dem vertikalen Oberdeck-Backbone aus Carbon dennoch steif bleibt. Das Logo der Viper 988E ist lasergraviert.
 
Ein Carbon-Abstandhalter für das hintere Ende versteift das Chassis und dient als Aufnahmevorrichtung für die Schotte und Halterungen der hinteren Aufhängung.


Der neu entwickelte vordere Flow-Stoßfänger ist sehr langlebig und verfügt über abnehmbare Einsätze. Es ist sehr einfach und schnell, die aerodynamische Charakteristik in Sekundenschnelle zu ändern. Durch einfaches Entfernen oder Hinzufügen der Einsätze, um die Lenkung und das Einlenken zu erhöhen oder zu verringern. Die Rippen im Boden leiten die Luft unter Chassis und Karosserie.


Die stabilen Aluminium-Frontstützen sind exzentrisch, um eine Bewegung der Karosserie um einige mm nach vorne und hinten zu ermöglichen, um die Lenkung und den Abtrieb zu optimieren.


Die Lenkböcke, die links und rechts gleich sind, bieten ein System zum Ändern der Achsposition in eine ?trailing? oder ?leading? Position und die Möglichkeit, die Königszapfenneigung und den Versatz zu ändern. Dies ermöglicht mehrere Optionen zur Feinabstimmung der Lenkungsbalance in allen Phasen der Kurve. Der Lenkblock verfügt über eine Aluminiumplatte zur Verbindung der Federstahl-Spurstangen. Sie haben 2 Ackermann-Optionen.
Optionale Kohlefaserscheiben können seitlich an den Lenkblöcken und Ständern zur aerodynamischen Anpassung montiert werden.
 
Die langlebigen Querlenker vorne unten sind in einem neuen Hohlkörperdesign mit geschlossenem Boden für eine verbesserte Aerodynamik und haben separate, oben angebrachte Formeinsätze. Eine Aluminium-Stoßdämpferplatte wird auf den unteren Querlenker geschraubt. Dadurch kann der Anschlagpunkt des Dämpfers weiter nach außen verschoben werden, was die Stoßbewegung verbessert. Die vorderen Unterarme werden mit Nylonhaltern an den vorderen Halterungen befestigt. Das Kit enthält 2 Versionen: rein und raus. Dieses System ermöglicht auch eine schnelle und einfache Wartung der vorderen Antriebswelle.


Die linken und rechten austauschbaren Oberarme sind mit 3 Positionen Nylon-Aufhängungsstifteinsätzen ausgestattet. Die 3-stufigen Einsätze ermöglichen die Einstellung des Sturzwechsels und werden durch die eloxierten Aluminium-Top-Halterungen fixiert. Unterhalb der oberen Halterungen können Abstandhalter verwendet werden, um deren Winkel oder Höhe zu ändern. Die Einstellung der Lenkrolle erfolgt mit Clips an den oberen Drehzapfen. Die gleichen Clips werden auch an den unteren Drehzapfen verwendet, um den Radstand zu ändern.


Der vordere Stabilisator vom Drahttyp ist kugelgelagert. Durch das offene Frontend-Design ist es einfach zu ändern und anzupassen. Der Standarddraht ist 2,5 mm lang und 2 optionale Stärken sind erhältlich. Das Drehkugelgelenksystem lenkt die Aufhängungsbewegung auf die Stange und ermöglicht eine einfache Einstellung.
Die Lenkblöcke sind mit den Armen über 8,5 mm Drehkugeln aus Federstahl verbunden, die sehr leichtgängig und gut geschützt in Nylonschalen laufen und mit einem 2,5 mm Inbuswerkzeug leicht verstellbar sind.
 
Die schwarz eloxierte Aluminium-Vorderachse hat Einweglager aus Japan. Federstahl-Antriebsbecher verbinden sich mit den langen und dünnen Federstahl-Antriebswellen mit CVD-System. Die kugelgelagerten Federstahlachsen haben Aluminium-Schnellwechselhebel. Das offene Frontend-Design ermöglicht ein sehr schnelles und einfaches Entfernen der Vorderachs- und Antriebsstrangteile.


Der zentral angebrachte Lenkhebel ermöglicht eine einfache und schnelle Einstellung des Ackermann. Der Lenkhebel verfügt über einen oben angebrachten Einsatz, der in 3 Positionen verwendet werden kann. Weitere 2 Ackermann-Positionen sind an den Lenkblöcken verfügbar.


Die vertikal angeordneten Oberdecks versteifen das Fahrgestell in Längsrichtung und steuern den Torsionsflex. Sie bestehen aus 2 hochwertigen Carbonplatten, die den zentralen Motorhalter mit dem vorderen und hinteren Ende des Fahrzeugs verbinden. Ihr Design wurde aus unserem rennerprobten 4X Elektro-Tourenwagen übernommen und an die Anforderungen der Viper 988E Plattform angepasst.


Die Viper 988E wurde für maximale Effizienz im Antriebsstrang entwickelt.

The final drive ratio of the car is 1.71
28T front pulley
19T mid-front pulley
28T mid-rear pulley
48T rear axle pulley.

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Bringing together the best of both worlds has created the ultimate 1/8 electric racing car. We managed to reduce weight, improve weight distribution and efficiency. The design of the 988E also makes it super easy to work on for quick setup adjustments and maintenance.

2 belt layout with perfect weight distribution and improved transmission efficiency.

very light, ultra-narrow 4mm chassis-plate with symmetric layout and central fixing points for suspension, batteries and electronics

Ultra-true, low-friction mid shaft assembly, featuring 2 big-size ball bearings. The assembly is easy to remove for spur gear changes and general maintenance

Carbon, vertical twin top deck design, creating the backbone of the car. It gives the chassis the perfect balance between torsional flex and longitudinal stiffness.

Multiple layout options to allow for 4-S layout.

And also 6-S layout.

Symmetrically mounted Carbon battery mounting plates with Velcro strap system and integrated, flex-free stiffeners

Low, centrally mounted radioplate

7075 T6 Aluminium 4mm chassis plate
The 4mm aluminium chassis has perfect symmetrical shape for even flex and weight distribution. The ultra-narrow chassis is very light, while it still remains stiff in combination with the carbon vertical top deck backbone. The Viper 988E logo is laser engraved.

A carbon spacer for the rear end stiffens the chassis and acts as a location device for the bulkheads and brackets of the rear suspension.

The newly developed front Flow bumper is a very durable and offers removable inserts. It?s very easy and quick to change the aerodynamic characteristic in a matter of seconds. By just removing or adding the inserts to increase or decrease steering and turn-in. The ribs in the bottom guide the air below the chassis and body.

The strong aluminium front body posts are eccentric, to allow movement of the body a few mm forward and backwards to optimize steering and downforce.

The steering blocks, which are equal left and right, offer a system to change the axle position to a ?trailing? or ?leading? position, and the ability to change the kingpin-inclination and offset. This allows multiple options to fine tune steering balance in all phases of the corner. The steering block features an aluminium plate to connect the spring steel track-rods. They have 2 Ackermann options.
Optional carbon fibre disks can be mounted on the side of the steering blocks and uprights for aerodynamic adjustments.

The long durable front lower wishbones are in a new hollow type design with closed bottom for improved aerodynamics and have separate top mounted moulded inserts. An aluminium shock mount plate is screwed onto the lower wishbone. This allows the shock attachment point to be placed further outwards improving shock motion. The front lower arms are mounted to the front brackets with nylon holders. The kit includes 2 versions: in and out. This system also enables quick and easy front drive shaft maintenance.

The left and right interchangeable upper arms are mounted with 3 position nylon suspension pin inserts. The 3 position inserts allow camber-change adjustments and are held in place by the anodized aluminium top brackets. Below the top brackets, spacers can be used to change their angle or height. Caster is adjusted with clips on the upper pivot pins. The same clips are also used on the lower pivot pins to change wheelbase.

The wire type front anti-roll bar is ball raced. It is easy to change and adjust due to the open front end design. The standard wire is 2.5mm and 2 optional thicknesses are available. The pivot ball link system directs the suspension movement to the bar and allows easy tweak adjustment.
The steering blocks are connected to the arms with spring steel 8.5mm pivot balls, which run very smooth and well protected in nylon cups, and are easy to adjust with a 2.5 hex tool.

The black anodized aluminium front axle has Japan made one-way bearings. Spring steel drive cups connect to the long and thin spring-steel drive shafts with CVD system. The ball raced spring steel wheel axles have aluminium quick-change levers. The open front end design allows for very fast and easy removal of the front axle and driveline parts.

The central mounted steering lever allows easy and fast Ackermann adjustment. The steering lever features a top mounted insert which can be used in 3 positions. Another 2 Ackermann positions are available on the steering blocks.

The vertically placed top decks stiffen the chassis in the longitudinal direction, while controlling the torsional flex. They are constructed of 2 high grade carbon plates that connect the central motor mount to the front and rear ends of the car. Their design was taken from our race proven 4X electric touring car and changed to the demands of the Viper 988E platform.

The Viper 988E has been designed for maximum driveline efficiency. The design is taken from the 1/10th electric where efficiency is very important and adapted to the power of the 1/8th application.
The mid shaft assembly features 3 bid-size ball bearings in total to achieve a low friction, super-true rotating construction. It is very easy to disassemble the mid shaft to change the spur gear or belts.
The final drive ratio of the car is 1.71
28T front pulley
19T mid-front pulley
28T mid-rear pulley
48T rear axle pulley.

All the super round and true pulleys have holes in the side flanges to allow dirt and dust to move out easier. The 988E has larger diameter pulleys with more teeth which makes the belts run smoother and with less friction.

The belts are low friction type as standard. The belts are optimised for durability and low friction and are 6mm wide

The rear end construction with aluminium brackets is a very open design, which allows for easy of maintenance and cleaning. Dis-assembly requires the removal of only a few screws. Replacing a belt if needed, is a simple task. The eccentric bearing holders on the rear shaft allow adjustment of belt tension. The whole rear end can be removed as one unit from the chassis by removal of only a few screws.
The wire type rear anti-roll bar is ball raced. It is mounted in the rear bearing blocks and is easy to change and adjust. The standard wire is 2.5mm and 2 optional thicknesses are available. The pivot ball link system directs the suspension movement to the bar and allows easy tweak adjustment.

The narrow solid rear axle in Serpent spring steel has a lightweight 9mm wide 48T pulley. The axle has a double slot for the driveshaft pin for lightness and long life. Spring steel, CVD type, drive shafts connect the rear shaft to spring steel wheel-axles with aluminium quick-change levers. A very durable and long lasting drivetrain.

The new rear lower wishbones have a hollow style design with closed bottoms for aerodynamics and separate top mounted moulded plates. The lower rear arms hold the link for the rear anti-roll bar and the alu mounting plate of the rear shocks. This plate moves the shock mounting position to the outside for improved geometry. Nylon clips are used on the lower rear pins to change wheelbase.

The rear floating body mount which is mounted on the up-rights with 2 arms is centred by a carbon-fibre and steel guider. The mount has 4 positions on each side to choose from, depending on body shell used and traction available. The threaded holes on the end of the body mount give the option to add further body-supports.

Optionals
A large selection of optional parts is available to even further improve performance, speed, weight and looks.
www.serpent/com/903017

Communications
- Website
- Promopage
- Facebook page
- Viper 988 Facebook user group
- Serpent Advanced user Manuals pages
- YouTube video?s
- Online set-up sheets
- Support from distributors, dealers and team drivers worldwide

Merchandising
A nice selection of shirts, sweaters, jackets, caps, bags, tools and decals.

Design
Serpent Viper 988E. Designed by Michael Salven.
With great help from all team-drivers and 988/977 drivers!


 

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